Το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) είναι ένα αυτοτελές έσοδο των Δήμων που επιβάλλεται από τους Δήμους μέσα στα πλαίσια της κυβερνητικής δημοσιονομικής πολιτικής και εισπράττεται μέσω της ΔΕΗ.
Η καθιέρωση του με νόμο έγινε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και ήταν η εξέλιξη των αγώνων της Αυτοδιοίκησης για απόκτηση αυτοτελών εσόδων συνδεδεμένων με αύξηση της αξίας των ακινήτων εξ αιτίας των έργων υποδομής.
Το τέλος αυτό ήταν η αρχή, όπως ειπώθηκε τότε, για την αναπτυξιακή προοπτική της Αυτοδιοίκησης με διοικητική αυτοδυναμία και οικονομική αυτοτέλεια.
Πέρασαν τα χρόνια και όπως όλοι γνωρίζουμε αντί να υπάρξει πρόοδος για την απελευθέρωση των κοινωνιών από τον βραχνά του κράτους των Αθηνών φτάσαμε σήμερα στο σημείο να επανέλθουμε στους Δημάρχους οδοκαθαριστές και ληξίαρχους…
Μία , μία όλες οι ρυθμίσεις που αφορούσαν κατακτήσεις της αυτοδιοίκησης των δεκαετιών 80 και 90 καταργούνται, οι καθορισμένοι από νόμο πόροι των Δήμων διαμερίζονται ως ιμάτια και μοιράζονται κατή την βούληση των υπουργών και προχθές φτάσαμε στο σημείο να μάθουμε ότι η δικλείδα ασφαλείας για την είσπραξη του ΤΑΠ, θα καταργηθεί και αυτή. Διαβάζουμε ότι:
“Κατά την ομιλία του στο 39ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιδιοκτητών Ακινήτων της ΠΟΜΙΔΑ, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας δεσμεύτηκε για την κατάργηση του πιστοποιητικού ΤΑΠ κατά τη διαδικασία των συμβολαίων μεταβίβασης.
Η βεβαίωση περί μη οφειλής ΤΑΠ που χορηγείται από τους κατά τόπους δήμους, απαιτεί ακόμα και έναν μήνα για να χορηγηθεί για τις συνήθεις απλές περιπτώσεις, με αποτέλεσμα να καθυστερούν οι μεταβιβάσεις ακινήτων”.
Καθυστερούν λοιπόν οι μεταβιβάσεις ακινήτων και αντί να ενισχύσουν τους Δήμους ώστε ταχύτερα και ευκολότερα να παρέχονται αυτές οι βεβαιώσεις, καταργούν ένα μέτρο που διαφυλάσσει την είσπραξη του τέλους, μέχρι φυσικά να το καταργήσουν!!!




