ΠΑΣΟΚ. Μια επανεκκίνηση που ψάχνει να βρει τον κόσμο του και τον χώρο του

Στην χώρα μας, πέραν των άκρων, υπάρχουν δύο μεγάλες ομάδες ανθρώπων, η συντηρητική και η προοδευτική. Αυτές θα συνεχίζουν να υπάρχουν και να κυριαρχούν στην πολιτική με αυξομειώσεις ανάλογα με τους ηγέτες αλλά και την αποσαφήνιση των διαφορών στην πρακτική και στους στόχους τους.

Αναμφίβολα το ΠΑΣΟΚ για 30 χρόνια υπήρξε ο αντίποδας της συντηρητικής παράταξης. Εκπροσωπούσε την προοδευτική, την κεντροαριστερή, την δημοκρατική. Ήταν η συνέχεια της Ένωσης Κέντρου απέναντι της ΕΡΕ και της Σοσιαλδημοκρατίας απέναντι της Νέας Δημοκρατίας.

Στην Ελλάδα και μετά την μεγάλη κρίση και την συμμαχία του κόμματος, δηλαδή του ΠΑΣΟΚ που εκπροσωπούσε τον προοδευτικό χώρο με την συντήρηση στην Κυβέρνηση Σαμαρά, φυσιολογικά μία τεράστια μερίδα της προοδευτικής ομάδας των πολιτών ενίσχυσε τον ΣΥΡΙΖΑ και άρα μέχρι σήμερα στον λεγόμενο προοδευτικό, κεντροαριστερό χώρο υπάρχουν δύο σχηματισμοί που τον διεκδικούν!

Αντιλαμβανόμαστε ότι όσο συνεχίζεται η διάσπαση του προοδευτικού χώρου, ή όσο η μία τάση λοξοκοιτάζει προς τα δεξιά, τότε την πολιτική κυριαρχία θα την κατέχει η συντήρηση ομάδα δηλαδή η σημερινή Ν.Δ.

Μετά τις χθεσινές εσωκομματικές εκλογές στο ΠΑΣΟΚ η ενοποίηση του προοδευτικού χώρου εξαρτάται από τις ικανότητες του Αλέξη Τσίπρα και του νέου αρχηγού του ΠΑΣΟΚ.

Τα χθεσινά αποτελέσματα της λαϊκής επιθυμίας του ενός τμήματος του προοδευτικού χώρου απέδειξαν ότι ο επικρατέστερος ως  νέος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, προέρχεται από εκείνη την στάχτη που απόμεινε από τις αρχές της τρίτης του Σεπτέμβρη και παράλληλα τα ίδια αποτελέσματα ενταφιάζουν το παρελθόν που οδήγησε στην οικονομική κρίση και στην δεξιόστροφη στροφή του.

Από τον νέο αρχηγό του ΠΑΣΟΚ που από ότι φαίνεται θα είναι ο Ανδρουλάκης  εξαρτάται και η αποσαφήνιση των διαφορών με τον συντηρητικό χώρο και πρωτοβουλία ενότητας των προοδευτικών δυνάμεων.

Τα αμέσως προσεχή χρόνια είναι αυτά που θα αποδείξουν ότι οι ικανότητες του κ. Ανδρουλάκη, στον οποίο ευχόμαστε επιτυχία, είναι τέτοιες που θα οδηγήσουν γρήγορα στην ενότητα του κόσμου των δημοκρατικών δυνάμεων και όχι σε επίπλαστες συνεργασίες σωτήρων.  

Ελλάς Αν δεν κλάψει το μωρό θα μείνει πεινασμένο

Έπρεπε να πάνε μαζικά στην Αθήνα 500 και πάνω Κρητικοί αγρότες και κτηνοτρόφοι με τις μαγκούρες και τα στιβάνια τους για να δεηθούν οι καρεκλοκένταυροι της Κυβέρνησης και να επιστρέψουν τον φόρο πετρελαίου!

Ελλάς το μεγαλείο σου! Όποιος δεν κλαίει, όποιος δεν φωνάζει, όποιος δεν διαμαρτύρεται δεν παίρνει ΤΙΠΟΤΕ! Ούτε το δίκιο σου δεν βρίσκεις!

Και εμείς εδώ, χωρίς νοσοκομείο, χωρίς σχολεία, αντί να κλαίμε από το πρωί μέχρι το βράδυ έως ότου μας λυπηθούν. Αντί να κρατάμε μαγκούρες έως ότου μας φοβηθούν, τους υποδεχόμαστε ως σωτήρες και τους παρακαλούμε…

Ξεπουλούνε την δική μας περιουσία, τις παραλίες και τα ακίνητα του δημοσίου που τα είχαν πάρει οι Ιταλοί από τους προγόνους μας και αντί να τους ξεμπροστιάζουμε, τους στέλνουμε επιστολές χάριτος!

Δεν είμαστε ούτε μωρά. Κάτι χειρότερο είμαστε. Γιατί ακόμα και τα μωρά ξέρουν ότι αν δεν κλάψουν, οι γονείς δεν πρόκειται να τους αλλάξουν την πάνα, θα είναι συνεχώς κατουρημένα…..   Έτσι μας έχουν….

Έρχεται σκληρή λιτότητα και μας το κρύβουν. Πότε; Μα μετά τις εκλογές

Τα νούμερα που μας δίνει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM)  θα πρέπει όχι απλά να μας προβληματίσουν αλλά να μας φοβίσουν.

 

Είναι γνωστό ότι τα κράτη μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει την προσεχή εικοσαετία να μειώσουν το χρέος τους κάτω από το 60% του ΑΕΠ τους.

 

Η Ελλάδα πρώτη σε όλη την Ευρώπη έχει χρέος 350 δις ευρώ δηλαδή 205,65% του ΑΕΠ με δεύτερη την Ιταλία στο 155,81%!

 

Για να επιτύχει η Ελλάδα την μείωση του χρέους στο 100% του ΑΕΠ όπως υποστηρίζει ο ESM θα πρέπει θα πρέπει τα προσεχή 20 χρόνια να έχει ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα 5% δηλαδή 9 με 10 δις ευρώ!!

 

Πρακτικά αυτό για την Ελλάδα σημαίνει όχι απλά αυστηρή λιτότητα που θα πλήξει τα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα αλλά κυρίως ότι για τα προσεχή 20 με 30 χρόνια οι Ευρωπαίοι δανειστές μας θα έχουν στην λαιμητόμο το κεφάλι μας και θα μας κάνουν ότι θέλουν.

 

Όσο για την ισχυρή οικονομία μας που μας χόρτασαν τα κυβερνητικά κανάλια ας κρατάμε μικρά καλάθια, σκεπτόμενοι τι μας έλεγαν πριν από το 2010 και την καταστροφή.

Έρχεται σκληρή λιτότητα και μας το κρύβουν. Πότε; Μα μετά τις εκλογές

Τα νούμερα που μας δίνει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM)  θα πρέπει όχι απλά να μας προβληματίσουν αλλά να μας φοβίσουν.

Είναι γνωστό ότι τα κράτη μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει την προσεχή εικοσαετία να μειώσουν το χρέος τους κάτω από το 60% του ΑΕΠ τους.

Η Ελλάδα πρώτη σε όλη την Ευρώπη έχει χρέος 350 δις ευρώ δηλαδή 205,65% του ΑΕΠ με δεύτερη την Ιταλία στο 155,81%!

Για να επιτύχει η Ελλάδα την μείωση του χρέους στο 100% του ΑΕΠ όπως υποστηρίζει ο ESM θα πρέπει θα πρέπει τα προσεχή 20 χρόνια να έχει ετήσιο πρωτογενές πλεόνασμα 5% δηλαδή 9 με 10 δις ευρώ!!

Πρακτικά αυτό για την Ελλάδα σημαίνει όχι απλά αυστηρή λιτότητα που θα πλήξει τα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα αλλά κυρίως ότι για τα προσεχή 20 με 30 χρόνια οι Ευρωπαίοι δανειστές μας θα έχουν στην λαιμητόμο το κεφάλι μας και θα μας κάνουν ότι θέλουν.

Όσο για την ισχυρή οικονομία μας που μας χόρτασαν τα κυβερνητικά κανάλια ας κρατάμε μικρά καλάθια, σκεπτόμενοι τι μας έλεγαν πριν από το 2010 και την καταστροφή.