Δημοτικά λεωφορεία Κω. Ένα φαινόμενο που απαιτεί μελέτη

Το πρώτο λεωφορείο της αστικής συγκοινωνίας του Δήμου της Κω αγοράστηκε από τον Δήμο την δεκαετία του 1980. Μάλιστα ο Δήμος της Κω ήταν ο πρώτος και μοναδικός Δήμος σε όλη την Ελλάδα που δημιούργησε δημοτική επιχείρηση αστικής συγκοινωνίας, η μόνη  θεσμοθετημένη με νόμο. (της Ρόδου υπήρχε από την απελευθέρωση).

Από τότε και μέχρι την περίοδο του Κυρίτση το 2007 αγοράστηκαν άλλα 7 λεωφορεία από τα κέρδη της επιχείρησης και μάλιστα για να μην πληρώνει φόρο κερδών, η επιχείρηση αύξανε το ενοίκιο που πλήρωνε στον Δήμο για τα γραφεία της.

Το 2007 ανέλαβε ο Κυρίτσης (θα τον πούμε κύριο όταν ζητήσει δημόσια συγνώμη για την Θεμιστοκλέους) και ως δια μαγείας τα έσοδα μειώθηκαν και ο Δήμος το 2008 επιχορήγησε την επιχείρηση για πρώτη φορά στην ιστορία της με 400 χιλιάδες ευρώ με την υποχρέωση να αγοραστεί νέο λεωφορείο, πράγμα που δεν έγινε.

Στο τέλος της θητείας του το 2010 που παρέδωσε τον Δήμο ο Κυρίτσης το ταμείο της επιχείρησης ήταν ελλειμματικό. Αφήστε που ακόμα είναι ανεξερεύνητα οι μισθοί του προέδρου και η προμήθεια κάποιου τραίνου που ποτέ δεν ήλθε στην Κω! 

Αναλαμβάνει το 2011 ο Καίσερλης και μέσα σε δύο χρόνια ο πρόεδρος της επιχείρησης κ. Μαραγκός Σωτήρης αγοράζει με έσοδα από την επιχείρηση και όχι του Δήμου, δύο νέα λεωφορεία και στο τέλος της θητείας του στα 3,5 χρόνια αφήνει και κέρδη στον Δήμο πάνω από 300 χιλιάδες ευρώ.

Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Ο μεν Καίσερλης δεν δέχθηκε να οδηγηθούν στον εισαγγελέα πολιτικοί αντίπαλοι του, ο δε Κυρίτσης τους έστειλε στα Δικαστήρια, ταλαιπώρησε και εξέθεσε, τον Καίσερλη τον Μαραγκό και δέκα ακόμα πολίτες μέχρι που αθωώθηκαν.

Αλλά υπάρχει σε εκκρεμότητα και μια δικαστική διαμάχη για τα παράνομα δρομολόγια των δημοτικών λεωφορείων επί Κυρίτση στο Τιγκάκι. Θα θέλαμε να μάθουμε αν καταδικάστηκε ο Δήμος και αν ναι, πόσα πλήρωσε από την τσέπη των πολιτών.