Βγήκε με δελτίο τύπου η Έπαρχος αμέσως μετά την έκθεση τουρισμού του Βερολίνου και μας είπε ότι η Κως φέτος θα δεχθεί διπλάσιους τουρίστες από πέρυσι!
Αμέσως μετά η αντιδήμαρχος τουρισμού του Δήμου συμπλήρωσε τα καταπληκτικά νέα για την θριαμβευτική πορεία του τουρισμού μας με όσα είδε στο Βερολίνο!.
Ήρθαν και οι τουριστικοί παράγοντες του νησιού μας καπάκι και αυτοί από το Βερολίνο και μας είπαν τα ίδια και ακόμα καλύτερα!
Και στο τέλος βγήκε και ο φίλος κ. Σιφάκης και μας είπε τα θλιβερά μαντάτα για την εικόνα της Κω στο Βερολίνο!!!
Πως γίνεται τώρα να είμαστε ο φτωχός συγγενής και κομπάρσοι του παγκόσμιου τουρισμού όπως μας λέει ο κ. Σιφάκης, μετά από τις θριαμβολογίες όλων των άλλων, μόνο ένας Θεός το ξέρει.
Ο κ. Σιφάκης ντύθηκε για ακόμα μία φορά την στολή του πολιτικού και όχι του επαγγελματία του τουρισμού και χωρίς να το θέλει και με λάθος πρόταση αποκάλυψε την ωμή πραγματικότητα για ότι συμβαίνει στον τουριστικό κλάδο.
Είπε για την απουσία του Δήμου στις τουριστικές εκθέσεις:
Το τουριστικό προϊόν της Κω δεν είναι μόνον τα μεγάλα ξενοδοχεία, (που διαφημίζονται μόνα τους) είναι και οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες, η τουριστική ταυτότητα του νησιού, το ιστορικό του κεφάλαιο….
Μεταφέρει την ευθύνη προβολής και διαφήμισης των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων στον Δήμο και μάλιστα εντέχνως την δικαιολογεί με την ανάγκη ανάδειξης της ταυτότητας του νησιού και του ιστορικού του κεφαλαίου (που από τις αυξήσεις που ακούμε φαίνεται ότι αυτά μάλλον διαφημίζονται) και αποκρύπτει ως επιχειρηματίας ότι την ευθύνη διαφήμισης ενός προϊόντος την έχει αυτός που το παράγει και θέλει να το πουλήσει.
Στην προσπάθεια του ως πολιτικός να εμπλέξει τον Δήμο στις ευθύνες των οικογενειακών επιχειρήσεων να προβάλουν το προϊόν τους, αποπροσανατολίζει τον Δήμο από τις πραγματικές του ευθύνες που είναι η άρτια λειτουργία των τοπικών υπηρεσιών και η άριστη εμφάνιση των υποδομών του νησιού αλλά και των επιχειρηματιών από την ευθύνη τους να διαφημίσουν το προϊόν τους.
Και δεν τους λέει την αλήθεια. Ότι επειδή το κόστος είναι μεγάλο θα πρέπει να συνεργαστούν όχι μόνο για την προβολή και την διαφήμιση αλλά και για άλλες υπηρεσίες εάν θέλουν να επιβιώσουν σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά όπου ο ισχυρός τρώει τον αδύνατο.
Είναι γνωστό ότι οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Στο παρελθόν ο Δήμος πρωτοστατούσε στις τουριστικές εκθέσεις γιατί το σύνολο των επιχειρήσεων ήταν οικογενειακές, γιατί ο παγκόσμιος τουρισμός ήταν στα πρώτα στάδια του. Αυτές οι εποχές έχουν παρέλθει. Ο ανταγωνισμός των μεγαθηρίων και η διαφήμιση έχει πάει σε άλλα επίπεδα κατά παρασάγγας μακράν των δυνατοτήτων του Δήμου. Η δε επιβίωση των μικρών επιχειρήσεων αφορά πέραν των συνεργασιών και άλλου είδους παρουσία και προβολή. Και ο κ. Σιφάκης ως επιχειρηματίας και νέος άνθρωπος οφείλει να τα βρει. Και ως τοπικός πολιτικός οφείλει να αποσαφηνίσει τις πραγματικές ευθύνες του Δήμου.