Αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Μια απόφαση που αδίκως διχάζει

Στους δρόμους βρίσκονται χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές διαδηλώνοντας εναντίον του μέτρου της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την αξιολόγηση τους. Το ίδιο και στην Κω όπου η παρουσία τους στην πλατεία Ελευθερίας είχε ιδιαίτερο παλμό.

Αξιολόγηση λοιπόν του εκπαιδευτικού έργου. Αλήθεια? ποιός μπορεί να είναι αντίθετος. Ποιός γονιός δεν θα ήθελε να αξιολογούνται οι δάσκαλοι που είναι επιφορτισμένοι να εκπαιδεύσουν το παιδί του.

Μια λέξη, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, που είναι ικανή να αποπροσανατολίσει τις σκέψεις και τις θέσεις, να εξοργίσει τους γονιούς εναντίον των δασκάλων των παιδιών τους που αρνούνται και παράλληλα να αδικήσει τους δασκάλους και τους καθηγητές που προσπαθούν να τεκμηριώσουν ανεπιτυχώς το τεράστιο λάθος που γίνεται με αυτήν την αξιολόγηση.

Οι χασομέρηδες και οι καλοπερασάκηδες καθηγητάδες που δεν θέλουν ούτε την αξιολόγηση. Αυτό ακούμε.  

Και όμως αγαπητοί μας φίλοι, αυτή η αξιολόγηση είναι το φύλλο συκής μιας κυβέρνησης, αλλά και διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, που έχουν μετατρέψει το εκπαιδευτικό σύστημα στην χώρα μας σε μοναδικό σε όλο τον κόσμο σύστημα, όπου τα πάντα, από τον διορισμό, μέχρι την μετάθεση, την μισθοδοσία και την λειτουργία των σχολείων εξαρτώνται από έναν άνθρωπο. Τον Υπουργό Παιδείας, κατ’ εντολή ενός άλλου ανθρώπου, του Πρωθυπουργού!! Ειδικά δε για αυτήν την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη στήνεται μια αξιολόγηση όταν όλα δείχνουν ότι η πλάστιγγα των προτιμήσεων γι’ αυτούς γέρνει υπέρ των κολλεγίων και της ιδιωτικοποίησης και άρα επιθυμούν μια αδύνατη δημόσια εκπαίδευση!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Όταν το σχολείο το έχουν καταντήσει υποδεέστερο και αυτών των φροντιστηρίων. Όταν τα μαθήματα στην ουσία γίνονται το απόγευμα στα φροντιστήρια και η εκπαίδευση αφορά τους πλούσιους και αυτούς που σφίγγουν το ζωνάρι για να τα πληρώσουν. Όταν η λέξη φροντιστήρια υπάρχει μόνο στην Ελλάδα!!!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Όταν σε όλα τα αναπτυγμένα κράτη οι σχολικές μονάδες είναι αυτοτελείς και αυτόνομες και διοικούνται από τριμελή διοίκηση του Δήμου, των εκπαιδευτικών και των γονέων, τα έσοδα τους προέρχονται από τοπική φορολογία, οι προσλήψεις και οι αξιολογήσεις γίνονται από αυτούς, όταν τα παιδιά φεύγουν το απόγευμα χωρίς καμιά περαιτέρω έννοια, ούτε τρέξιμο από φροντιστήριο σε φροντιστήριο.

Αγαπητοί μας φίλοι, σε ένα τεράστιο, πανεθνικό σύστημα δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών  όπου την διοίκηση του και τις κατευθύνσεις του τις έχει ως αποκλειστική ευθύνη ένας άνθρωπος, έστω και με καλοπροαίρετες προθέσεις,   καμιά αξιολόγηση δεν πρόκειται να αποδώσει.

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ έχει νόημα όταν γίνεται από αυτούς που ωφελούνται και από αυτούς που πληρώνουν. Και αυτοί είναι ξεχωριστά η κάθε τοπική κοινωνία που ανταγωνίζεται τις άλλες. Που από τον πλούτο των γνώσεων που θα αποκτηθούν εξαρτάται το μέλλον της.

Αλλά είπαμε! Οι άριστοι προέρχονται από τους γόνους των πλουσίων. Το χρήμα, δυστυχώς, αξιολογεί στη χώρα μας τα παιδιά μας.

Αυτό μας λένε οι δάσκαλοι που βρίσκονται στους δρόμους, αλλά δεν τους ακούμε. Αυτοί οι Σαρδανάπαλοι του γνωστού μας τραγουδιού, γι’ αυτό και εμείς η συντακτική ομάδα της Κως Προοπτική είμαστε με τα μπούνια μαζί τους και όχι με την αξιολόγηση των αρίστων του Μητσοτάκη.