Τα γνωστά μας τραινάκια μπήκαν στην ζωή μας την δεκαετία του 1990. Ο Δήμος της Κω ήταν από τους πρώτους που τα έβαλε στην κυκλοφορία το ένα στον γύρω της πόλης και το άλλο στα Ασκληπιείο. Το όφελος ήταν διπλό, από την μια εμπλούτιζε την πόλη με μια ακόμα τουριστική δραστηριότητα και από την άλλη έδινε στον Δήμο ένα σοβαρό ετήσιο έσοδο που ξεπερνούσε τα 700 χιλιάδες ευρώ.
Περνούσαν τα χρόνια και πολλοί άλλοι συνδημότες μας επιχειρούσαν να πάρουν σχετική άδεια, με τον Δήμο να αρνείται και στην περίοδο του κ. Καίσερλη και την περίοδο του κ. Φάκκου.
Αυτό άλλαξε την εποχή της Δημαρχίας Κυρίτση. Από το πουθενά και εντελώς ξαφνικά ο Δήμος συμφώνησε στο αίτημα ιδιώτη δρομολόγησης ενός τραίνου, χωρίς καν να λάβει υπόψη τα αιτήματα άλλων και φυσικά χωρίς να ανακοινώσει την θέση του να παραχωρήσει δρομολόγια και σε ιδιώτες ώστε να παρουσιασθούν και άλλοι ενδιαφερόμενοι. Και φυσικά παραχώρησε απ’ ευθείας σε ιδιώτη μέρος των εσόδων του Δήμου. Αυτό ήταν το πρώτο σκάνδαλο.
Στην ίδια δημοτική περίοδο του Κυρίτση, ο ίδιος ιδιώτης ζητά δρομολόγηση και δεύτερου τραίνου από το Τιγκάκι και μέσα στην Κω και η απόσταση του δρομολογίου από 32,5 χιλιόμετρα έγινε από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου 29,9 χιλιόμετρα γιατί οι άδειες σε τραινάκια δίδονται μέχρι τα 30 χιλιόμετρα!! Αυτό ήταν το δεύτερο σκάνδαλο.
Αλλά η υπόθεση έχει και συνέχεια. Αντί η Δημαρχία Κυρίτση να κατοχυρώσει το δικαίωμα του Δήμου στην λειτουργία των δύο δικών του τραίνων, βγάζει στο σφυρί τα τραινάκια του και τα δρομολόγια τους με τις στάσεις τους, με προφανή σκοπό να τα πάρει και αυτά ο ιδιώτης. Και έτσι ο Δήμος χάνει τα 700 χιλιάρικα. Αυτό ήταν το τρίτο σκάνδαλο.
Έλα όμως που ο ιδιώτης που πλειοδότησε απατήθηκε, αφού την αφετηρία του δημοτικού τραίνου την πήρε άλλος. Η υπόθεση μαθαίνουμε ότι βρίσκεται στα δικαστήρια και τα τραινάκια του Δήμου βρίσκονται παρατημένα και σαπίζουν μέσα σε ένα χωράφι. Αυτό είναι ακόμα ένα σκάνδαλο.
Τουλάχιστον ας μεριμνήσει η νέα δημοτική αρχή και ας περιμαζέψει την περιουσία της για να μην πούμε ότι επί τέλους θα πρέπει να βάλει και μια τάξη στην κυκλοφορία που μερικές φορές με δύο τραινάκια στην σειρά γίνεται αφόρητη.