Εμείς επιμένουμε ότι η Επαρχία και ο Δήμος μας θα πρέπει να προετοιμαστούν.

Όσοι μας παρακολουθείτε θα θυμάστε το άρθρο μας που πρότεινε με ευθύνη του Δήμου την δημιουργία μιας ομάδας που θα κατέγραφε τις ζημιές που θα υποστούν οι επιχειρήσεις της Κω και θα τεκμηρίωνε τις προτάσεις τους προς την Κυβέρνηση,

Θα θυμάστε επίσης που επιμένουμε στην συνεδρίαση των έξη συμβούλων της επαρχία μας με σκοπό την τεκμηρίωση ενός αναπτυξιακού προγράμματος και την διεκδίκηση του.   

Τώρα μπροστά στον κίνδυνο σοβαρών οικονομικών επιπτώσεων στις επιχειρήσεις μας από τον κορονοϊό, τώρα που δειλά αλλά σταθερά ακούγεται η επίθεση του επιθετικού κεφαλαίου στις ετοιμόρροπες επιχειρήσεις μας και το περιβόητο V της Ντόρας και από την στιγμή που η ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε το πράσινο φως για οικονομικές και άλλου είδους ενισχύσεις από το κράτος σε επιχειρήσεις που θα πληγούν, αυτές οι προτάσεις  καθίστανται όχι μόνο επίκαιρες αλλά και αναγκαίες. 

Φυσικά δεν αναφερόμαστε στα μέτρα του Δήμου αλλά στα μέτρα οικονομικών ενισχύσεων του κράτους προς τις επιχειρήσεις που θα πληγούν.

Σας μεταφέρουμε τις αποφάσεις της Ε.Ε.

“Η  Κομισιόν αναγνωρίζει ότι το σύνολο της οικονομίας της Ε.Ε. αντιμετωπίζει σοβαρή διαταραχή. Για την αντιμετώπιση αυτής της διαταραχής, το προσωρινό πλαίσιο προβλέπει πέντε είδη ενισχύσεων που ισχύουν μέχρι 31.12.2020:

1) Άμεσες επιχορηγήσεις, επιλεκτικά φορολογικά πλεονεκτήματα και προκαταβολές: τα κράτη μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να θεσπίσουν μηχανισμούς για τη χορήγηση έως και 800 000 ευρώ σε μια επιχείρηση για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών ρευστότητας

2) Κρατικές εγγυήσεις για τραπεζικά δάνεια επιχειρήσεων: τα κράτη μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν κρατικές εγγυήσεις ώστε να διασφαλιστεί ότι οι τράπεζες εξακολουθούν να δίνουν δάνεια στους πελάτες που τα χρειάζονται

3) Επιδοτούμενα δημόσια δάνεια σε επιχειρήσεις: τα κράτη μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να χορηγούν στις εταιρείες δάνεια με ευνοϊκά επιτόκια. Τα δάνεια αυτά μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να καλύψουν άμεσα κεφάλαια κίνησης και επενδυτικές ανάγκες

4) Διασφαλίσεις για τις τράπεζες που διοχετεύουν τις κρατικές ενισχύσεις στην πραγματική οικονομία: ορισμένα κράτη μέλη σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τις υφιστάμενες δανειοδοτικές ικανότητες των τραπεζών και να τις χρησιμοποιήσουν ως μέσο στήριξης των επιχειρήσεων, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Το πλαίσιο καθιστά σαφές ότι οι εν λόγω ενισχύσεις θεωρούνται άμεσες ενισχύσεις στους πελάτες των τραπεζών και όχι στις ίδιες τις τράπεζες, και παρέχει οδηγίες σχετικά με τον τρόπο διασφάλισης της ελάχιστης δυνατής στρέβλωσης του ανταγωνισμού μεταξύ των τραπεζών

5) Βραχυπρόθεσμη ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων: το πλαίσιο προβλέπει πρόσθετη ευελιξία ως προς τον τρόπο με τον οποίο αποδεικνύεται ότι ορισμένες χώρες παρουσιάζουν μη εμπορεύσιμους κινδύνους, επιτρέποντας έτσι στα κράτη μέλη να παρέχουν, εφόσον απαιτείται, βραχυπρόθεσμη ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων.

Δεδομένου του περιορισμένου μεγέθους του προϋπολογισμού της Ε.Ε., η κύρια απόκριση θα προέλθει από τους εθνικούς προϋπολογισμούς των κρατών-μελών. Το προσωρινό πλαίσιο θα συμβάλει ώστε να επικεντρωθεί η στήριξη στην οικονομία, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις αρνητικές επιπτώσεις στους ίσους όρους ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.

Ως εκ τούτου, το προσωρινό πλαίσιο περιλαμβάνει ορισμένες διασφαλίσεις. Για παράδειγμα, συνδέει τα επιδοτούμενα δάνεια ή τις εγγυήσεις προς τις επιχειρήσεις με το μέγεθος της οικονομικής τους δραστηριότητας, με αναφορά στο μισθολογικό κόστος, στον κύκλο εργασιών ή στις ανάγκες ρευστότητάς τους, καθώς και στη χρήση της δημόσιας στήριξης για κεφάλαια κίνησης ή επενδυτικά κεφάλαια”.